به سبک خودتان سفر کنید
خواهشمندیم قبل از انجام سفارش مورد نظر خود مطالب زیرا مطالعه نموده و موافقت خود را با آنها اعلام نمایید. پیش از تایید قرارداد، از صحت تمامی اطلاعات مربوطه (اسامی، عناوین، تاریخ و زمان پرواز، و برنامه سفر) اطمینان حاصلکنید. با انتخاب نحوه پرداخت، صحت اطلاعات را تصدیق کردهاید. تمامی رزروهای قطعی توسط تامینکنندهها انجام می¬گردد. همچنین در صورت بروز اخلال در روند رزرو، این مجموعه تمامی تلاش خود را در جهت رفع موانع پیش آمده، تهیهی رزرو و هتلی مشابه اقدام نموده؛ و در غیر این صورت، اقدام به عودت وجوه دریافتی می¬نماید. در صورت عدم حضور مسافر در تاریخ رزرو شده وجوه دریافتی بازگشت داده نخواهد شد. همراه داشتن مدارک شناسایی تمامی همراهان در زمان ورود به هتل الزامی است. مسافر مکلف است در صورت درخواست اتاق مشترک با تبعهی خارجی مراتب اخذ استعلام را از هتل مربوطه به عمل آورد. در صورت پرداخت وجه رزرو به صورت غیرآنلاین، به دلیل مشخص نبودن اطلاعات واریزکننده، شخص مذکور باید فورا مشخصات خود را در سایت ثبت نماید. تنها رزروهایی قطعی خواهند بود که هزینه¬ی آنها، به طور کامل پرداخت گردیده باشد. واریز وجه به صورت علیالحساب،عدم اطلاع و ثبت فیش بانکی بدون مشخصات، اختلال در سیستم پرداخت آنلاین؛ بدین معنا که مبلغ مورد نظر به حساب بانکی آیتورز واریز نشده باشد؛ رزرو قطعی محسوب نشده و آیتورز iTours هیچگونه مسئولیت درقبال موارد فوق¬الذکر نخواهد داشت. به دلیل شرایط و خدمات متفاوت¬ هتل ها با یکدیگر، آیتورز هیچگونه مسئولیتی در قبال کیفیت اتاق¬ها،خدمات و ترانسفر فرودگاهی و... نخواهد داشت. International Tours as صرفا به عنوان معرف اقدام به انجام رزرو آنلاین هتلمینماید و در صورت بروز اختلاف هیچگونه مسئولیتی متوجه این مجموعه نخواهد بود. مدت زمان ارسال بلیط 24 ساعت بوده و بعد از تکمیل فرایند خرید به ایمیل مسافر فرستاده می¬شود. در ازای هر مسافر یک شماره بلیط صادر شده و مسئولیت اطمینان از این موضوع برعهدۀ خود مسافر می باشد. این امر بدین معنا است که برای یک مسیر تک سفره، هر مسافر باید دارای یک شماره بلیط بوده، و در غیراین صورت،مسافر باید ظرف مدت سه روز با آیتورز تماس حاصل نماید. تا زمان سفر مرتبا ایمیل خود را چک کنید، چون کلیه مکاتبات آیتورز از طریق ایمیل انجام میشود. پیش از سفر ترمینال فرودگاه خود را با ایرلاین مربوطه چک نمایید. برنامه سفر را مرتبا بررسی کنید تا از تغییرات در برنامه و یا پرواز رفت و برگشت اطلاع دقیق داشتهباشید. زمانهای پذیرش را با دقت چک کنید. پیش از سفر خارجی، بررسی کنید که آیا برای سفر به آن مقصد یا ترانزیت بین راه، نیاز به ویزا دارید یا خیر. برای اطلاع از این موارد به سفارت آن کشور و یا خط هوایی که با آن سفر خواهید کرد، رجوع کنید. قوانین مربوط به گذرنامه، و مدت زمان اعتبار آنرا ، پیش از سفر بررسی کنید؛ در بعضی از کشورها باید گذرنامه شما با توجه به تاریخ برگشت تا شش ماه اعتبار داشته باشد. سوابق پزشکی خود را بررسی کنید؛ برای سفر به بعضی مناطق و کشورها باید واکسن های خاصی را استفاده نمایید.
زمان انجام سفارش، آدرس ایمیل معتبر وارد کنید زیرا کلیه ارتباطات آیتورز و مسافران بعد از انجام رزرو از طریق ایمیل انجام میشود. بنابراین از زمان ثبت رزرو تا تاریخ رفت، لطفا مرتبا ایمیل خود را چک کرده و صحت آدرس آن اطمینان حاصل کنید. اگر بلیط شما چندمسیره است، لطفا در نظر داشته باشید که باید بلیط پروازها دقیقا مطابق با برنامه سفر استفاده شوند. اگر مسافر آگاهانه یا ناآگاهانه، پروازی را از دست بدهد، خط هوایی سایر بلیطهای سفر را بدون بازپرداخت هزینه، لغو خواهد کرد. آیتورز بلیط رفت و برگشت را نیز به صورت دو بلیط مجزا ارائه میکند؛ قوانین در مورد هر دو بلیط اعمال میشود. در صورتی که بلیط برای دو سفر مجزا تهیه شدهباشد، مسافر مسئول بررسی اطلاعات مربوط به سفر و شماره پرواز هر دو بلیط است. زمانیکه سفارش خود را ثبت و هزینه آنرا پرداخت کردید، تاییدیه سفارش به آدرس ایمیلی که در زمان رزرو ثبت کردهاید، ارسال خواهدشد. در این ایمیل لینکی به صفحه رزرو شخصی شما وجود دارد که از طریق آن میتوانید، بلیط خود را به صورت الکترونیکی چاپ کنید. اگر ایرلاین برنامه سفر را تغییر دهد، در همین صفحه میتوانید تغییرات را مشاهده کنید. توصیه میکنیم که پیش از سفر بلیط خود را از همین صفحه چاپ نمایید. اطلاعات قید شده در این صفحه، به زبان انگلیسی است. برای تغییر دادن یا افزودن اطلاعات به سفارش خود، در زمان تماس با آیتورز ،باید شماره رزرو را ارائه کنید. درصورت عدم دریافت تأییدیه، در اسرع وقت با تیم پشتیبانی آیتورز تماس گرفته تا رزرو شما تأیید گردد و در صورت اشتباه بودن، اطلاعات آدرس ایمیل اصلاح شود. بلیط سفر شما الکترونیکی است و دیگر بلیط کاغذی به شما دادهنخواهد شد. اسناد سفر به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. سادهترین راه این است که بلیط اکترونیکی خود را چاپ کرده و زمان پذیرش، آنرا به همراه خود داشتهباشید. در این بلیط اطلاعات اصلی مثل شماره بلیط و زمان پرواز نوشتهشدهاست. در کانتر پذیرش، زمانیکه گذرنامه معتبر خود را نشان میدهید، به شما کارت پرواز دادهخواهدشد. همچنین میتوانید کارت پرواز را به صورت آنلاین در منزل دریافت کنید. اگر به صورت گروهی به سفر می¬کنید،به یاد داشته باشید که تمامی مسافران شماره بلیط (هر نفر یک شماره) را باید دریافت کرده باشند. برای ثبت سفارش در سایت آیتورز حداقل شرایط سنی 18 سال می¬باشد؛ در غیراین صورت اجازۀ سرپرست نیاز می¬باشد.
به دلیل اهمیتی که ایرلاینها برای امنیت پروازها قائلند، درست واردکردن نام مسافران در زمان رزرو بسیار مهم می¬باشد. نام و نام خانوادگی خود را دقیقا طبق گذرنامه وارد کنید.به هیچ عنوان نام خود را به صورت خلاصه و یا مخفف ذکر نکنید. اگر در شرف ازدواج هستید، دقت کنید که نام شناسانامه و پاسپورت شما با نامی که در برنامه سفر خود قید کردهاید، یکسان باشد. مسافر مسئول بررسی درست و دقیق نوشتهشدن اسامی است. دقت کنید که سیستم رزرواسیون تمامی فاصلهها و علائم نگارشی بین اسامی را حذف میکند. امکان تغییر نام پس از اینکه روش پرداخت را انتخاب کردهاید و بلیط صادر شدهاست، براساس قوانین خط هوایی خواهدبود. مسئولیت اطلاع از قوانین خط هوایی پیش از خرید برعهده مسافران است. اگر ایرلاین اصلاح یا تغییر نام را بپذیرد، آیتورز باید مبلغ 500 کرون به خط هوایی برای مدیریت تغییرات، علاوه بر هزینههای مورد نظر خط هوایی، پرداخت کند.
وارد کردن سن دقیق کودکانی که در سفر همراه شما هستند، بسیار حائز اهمیت است. سن کودکان توسط خط هوایی بررسی میشود. دقت کنید که سن کودک در تاریخ برگشت تغییر نکرده باشد. اگر سن کودک شما در طول سفر به دو سال تغییر میکند، در رزرو، سن او را بالای دو سال ثبت کنید. اگر سن کودک در سفر برگشت به بالای 12 سال تغییر کند، رزرو را با عنوان بزرگسال ثبت کنید. کودکان زیر دو سال به عنوان نوزاد ثبت میشوند؛ این امر بدین معناست که آنها نیازی به صندلی ندارند. خرید بلیط برای کودکی که هنوز به دنیا نیامده، امکانپذیر نمی¬باشد، چون در واقع خرید بلیط بدون ارائه نام و سایر اطلاعات امکانپذیر نیست. آیتورز هیچ مسئولیتی در قبال پذیرش بلیط کودک،که بعد از فرایند خرید اضافه شده است، نخواهد داشت. خط هوایی بودن جای اضافی برای نوزاد را تضمین نمیکند و از نظر فنی، گرفتن صندلی برای نوزاد، امکانپذیر نیست و نوزاد بر روی پای سرپرست خود خواهد نشست. نمی توان بلیط نوزاد را در میانۀ برنامه سفر به بلیط خریداری شده اضافه کرد.برای مثال اگر والدینی قصد دارند به سفر رفته و نوزاد خود را در کشوری دیگر به دنیا بی آورند (و برای سفر خود بلیط برگشت تهیه کرده اند) نمی توانند نوزاد متولد شده را به بلیط برگشت خود اضافه کنند. همچنین نمی توان سفارش یک بلیط جداگانه برای نوزاد ثبت شود، بلکه باید بلیطی جدید برای یک بزرگسال و یک نوزاد صادر شود.
برای کودکانی که به تنهایی به مسافرت می پردازند، از قبل باید سرویس کودک بدون همراه رزرو گردیده باشد. هزینه این سرویس، و همچنین حداقل سن کودک، در هر خط هوایی، با یکدیگر متفاوت است؛ برای مثال سن کودک در SAS پنج سال، و در ایرفرانس 4 سال است. برای استفاده از این سرویس تنها باید از یک خط هوایی بلیط تهیه شده، و ضمنا، نام، آدرس و تلفن فردی که در فرودگاه به استقبال کودک خواهد آمد در اطلاعات مورد نیاز ثبت شده و در اختیار آیتورز قرار گیرد. ابتدا درخواست مورد نظر از طرف آیتورز به ایرلاین مربوطه فرستاده شده ، و تا زمان تایید نهایی خط هوایی این درخواست رزرو قطعی محسوب نخواهد شد. اگر قصد رزرو بلیط برای کودک بدون همراه را دارید، خواشمندیم از طریق فرم مربوط به تماس در وبسایت ما اقدام نمایید. هزینه رزرو سرویس کودک بدون همراه 295 کرون می باشد. در سایت آیتورز امکان خرید یک بلیط جداگانه به عنوان کودک وجود ندارد، زیرا تخفیف بلیط کودک به همراه بلیط بزرگسال اعمال می شود.
برای انجام پرداخت، میتوانید از طریق درگاه آنلاین اقدام نمایید و لازم است در زمان سفارش کل مبلغ را پرداخت نمایید. پس از ثبت سفارش، زمانی رزرو شما قطعی خواهد شد که هزینه آن را پرداخت کنید. آیتورز گزینههای متنوعی از تامینکنندگان مختلف ارائه میکند و بنابراین مسئولیت اتفاقاتی که در طول سفر رخ میدهند، مانند گمشدن بار، اضافه بار، لغو یا تغییر برنامه پرواز را به عهده نمیگیرد. مسئولیت این موارد برعهده خطوط هوای است و مسافران باید شکایات خود را به خط هوایی مربوطه ارجاع دهند. اگر بار مسافر گم شود یا خسارت ببیند، باید مستقیما به ایرلاین مربوطه گزارش دادهشود.
آیتورز مسئولیت مشکلاتی را که خارج از حیطه کنترلش باشد، برعهده نمیگیرد. برای مثال ممکن است خط هوایی مکانهایی را نشاندهد که موجود نیست، یا برنامه پرواز را تغییر دهد، یا قیمتها را به دلایل مختلف در دیتا اشتباه نشاندهد. ایرلاین همچنین اجازه دارد ظرف 24 ساعت پس از تکمیل سفارش، آن را تغییردهد. اگر این تغییرات در تعطیلات رخ دهد، در اولین روز کاری بعد از تعطیلات با شما تماس خواهیمگرفت.
لغو درخواست طبق قانون فعلی برای سرویسهای حمل و نقل امکانپذیر نیست. قانون "24-ساعت" در مورد سفارشهای سایت آیتورز صدق نمیکند. زمانی که هزینه را پرداخت کردید و بلیط شما صادر شد، دیگر نمیتوانیم بلیط شما را تغییر دهیم. البته آیتورز تابع قوانین صدور مجدد و لغو بلیط خطوط هوایی است. این قوانین را خطوط هوایی مشخص میکنند و خارج از کنترل ماست. برای اطلاعات بیشتر به قسمت لغو کردن و رزرو مجدد رجوع کنید.
مسافر باید در نظر داشته باشد که خط هوایی بدون دادن اخطار، دو رزرو یکسان را کنسل خواهدکرد. در این صورت آیتورز مسئولیتی در قبال کنسلی خطوط هوایی یا بازگرداندن هزینه بلیط برعهده نخواهد داشت.
زمانی که پرداخت انجام و بلیط صادر شد، قوانین کنسل کردن یا رزرو مجدد بلیط طبق قوانین خط هوایی است. مشتری باید قبل از انجام سفارش و خرید، کاملا از قوانین خط هوایی اطلاع داشتهباشد. برای صدور مجدد بلیط، در صورت اجازۀ خط هوایی، هزینه دریافتی از طرف آیتورز 500 کرون میباشد. هزینه پرداختی به ایرلاین مورد نظر به صورت جداگانه دریافت میگردد. آیتورز علاوه هزینۀ کنسلی خط هوایی، مبلغ 500 کرون برای بلیط دریافت خواهد نمود. زمانی که خط هوایی مالیاتها را بازپرداخت کند، آیتورز مبلغ250 کرون به عنوان کارمزد از آن کسر خواهدکرد. ایرلاین بازپرداخت را ظرف 5-12 هفته انجام میدهد. رزرو مجدد باید حداقل 24 ساعت پیش از تاریخ رفت در رزرو اصلی، انجام شود. زمانی این رزرو مجدد ثبتمیشود، که هزینه آن کاملا پرداخت شدهباشد. تمامی مراحل رزرو مجدد باید به صورت تلفنی انجام شود. لطفا زمان تماس با ما، کارت بانکی خود را برای رزرو مجدد در دسترس داشتهباشید. برای کنسل کردن باید حداکثر 24 ساعت قبل از تاریخ رفت در سفارش اولیه اقدام کنید. زمانی سفر لغو شده محسوب میشود، که آیتورز کنسل شدن آنرا تایید کند. آیتورز به هیچ عنوان هزینه بلیطی که بخشی از آن مورد استفادهقرار گرفتهاست را بازنخواهد گرداند.
اگر پس از ثبت رزرو، مشکلی خارج از اختیارات مجموعه ایجاد شود، آیتورز مختار به لغو رزرو است.
تمامی زمانهای قید شده در بلیطها به وقت محلی فرودگاههاست. زمان توقف هواپیما در بین راه که در بلیط قید شدهاست، مطابق با زمان محلی است. اگر پرواز اول در سفری چند مسیره تاخیر داشته و مسافر دیر به پرواز بعدی برسد، مسئولیت رساندن مسافر به مقصد برعهده خط هوایی است. اما اگر بلیطها به صورت جداگانه خریداری شدهباشند، خط هوایی مسئولیتی در قبال جاماندن مسافر از پرواز، به دلیل تاخیر اول نخواهد داشت. بنابراین مسافر باید اطمینان حاصل کند که برای رسیدن به پرواز بعدی زمان کافی را در اختیار دارد. مبلغ پرداخت شده برای بلیط شامل هزینه حمل و نقل و یا اقامت در بین مسیرها نیست. مسئولیت بررسی زمان پروازها پیش از سفارش برعهده مسافر است.
تا زمانی که شماره پرواز تغییر پیدا نکند، اگر هواپیمایی برای گرفتن سوخت، به زمین بشیند، باز هم پرواز مستقیم محسوب خواهد شد. این قبیل توقفها را در تاییدیه رزرو مشخص میکنیم و در سایت آیتورز این توقفها به شما اطلاع داده میشود. این قبیل توقفها طبق قوانین یاتا قابل قبول است و پروازی بدون توقف محسوب میشود، که از نقطه A مستقیما به نقطه B میرود. پرواز غیرمستقیم پروازی است که در چندجا توقف دارد و هواپیما و شماره پرواز در حین سفر تغییر میکند. اگر در پرواز غیرمستقیم مسافر مجبور به تغییر فرودگاه شود، هزینه جابهجایی بین دو فرودگاه برعهده مسافر است. پیش از سفر برنامه خود را با دقت با فرودگاهها چک کنید. زمانی که فرودگاه تغییر میکند،مسافر ملزم به تحویل گیری بار خود، و تحویل آن به خدمۀ پرواز بعدی می باشد. گاهی مسافر برای پرواز و حرکت هواپیمای بعدی یک شب باید صبر نماید؛هزینۀ اقامت در این مدت برعهدۀ خود مسافر است.
خط هوایی اجازه دارد با اطلاع دادن به مسافران زمان پروازها را تغییر داده یا پروازها را لغو کند. این اتفاق خارج از کنترل آیتورز است. تغییر در زمان پرواز، از طریق ایمیلی که در زمان سفارش، ثبت کردهاید، به شما اطلاع دادهخواهدشد. اگر مسافر تغییر در زمان پرواز را نپذیرد، باید به آیتورز اطلاع دهد. اگر این تغییرات در پرواز برگشت باشد، اطلاعرسانی به مسافر برای آیتورز دشوار خواهدبود. مسئولیت اطلاع از زمان درست پرواز رفت و برگشت برعهده مسافر است. زمانی که خط هوایی به دلیل تغییرات، مبلغ پرداخت شده را بازگرداند، آیتورز مبلغ 250 کرون به عنوان کارمزد کسرخواهدکرد. بازگرداندن پول توسط خط هوایی انجام میشود و بین 5 الی 12 هفته زمان¬بر خواهد بود. اگر سفر شما چند مسیرهاست و پرواز یکی از مسیرها کنسل شود، تغییردادن یا کنسلکردن پرواز بعدی امکان پذیر نیست، چون سفرها از دید شرکتهای حمل و نقل به هم پیوسته نیستند. مسئولیت بلایای طبیعی، جنگ، شورش یا حوادث دیگر که در برنامه سفر اختلال ایجادکند، برعهدۀ آیتورز نخواهد بود. آیتورز نقشی در تغییر برنامه خطوط هوایی یا کنسلشدن پروازها نداشته و بنابراین مسئولیت آنرا برعهده نمیگیرد.
آیتورز اکیدا به مسافران توصیهمیکند پیش از سفر بیمه مسافرتی تهیهکنند. مسئولیت داشتن این بیمه پیش از سفر بر عهده مسافر است.
گرفتن ویزا از سفارت کشور مربوطه برعهده مسافر است. با توجه به مقصد، اگر مدارک مورد نیاز سفر را به همراه خود نداشته باشید (مثل گذرنامه (معمولا با 6 ماه اعتبار)، ویزا و ویزای ترانزیت) به شما اجازه سوارشدن به هواپیما را نمیدهند. اکیدا توصیه میکنیم که هر زمان که از کشور خارج شدید، گذرنامه خود را همراه داشته باشید. مسافران اروپایی که قصد سفر به آمریکا یا سفر بین مرزی در اروپا را دارند، میتوانند به صورت آنلاین ثبت نام کنند. از مسافران خواسته میشود که اطلاعات خود را در فرم آنلاین ارائه شده، 72 ساعت قبل از خروج ثبت نمایند. آیتورز میتواند در اخذ ویزای استرالیا به مسافران از چندین ملیت خاص کمک کنند و هزینه آن مبلغ 500 کرون برای هر نفر خواهد بود.
توصیه میکنیم که چند ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. دقت کنید که ممکن است صفهای پذیرش و بازرسی طولانی باشد، یا ممکن است در مسیر فرودگاه حادثهای رخ دهد. بسیاری از خطوط هوایی، 22 ساعت قبل از سفر، پذیرش خود را به صورت اینترنتی آغاز میکنند. برای پاسخ سوالات مطروحۀ خود می¬توانید به وبسایت خط هوایی مورد نظر رجوع نمایید. بار مسافر باید دقت کند که بار او مغایرتی با قوانین ایرلاین نداشتهباشد. اطلاعات مربوط به بار بر روی بلیط یا در وبسایت خط هوایی نوشتهشدهاست. در صورت بروز هرنوع مشکلی، فورا موضوع را با نماینده خط هوایی مطرح کنید. در نظر داشتهباشید که ممکن است ایرلاین برای یک بار از شما هزینه دریافت کند که میتوانید با ارائه چک آنرا بلافاصله به ایرلاین پرداخت نمایید. لطفا دقت کنید که قوانین بار در خطوط هوایی مختلف ، از یکدیگر متفاوت می¬باشد.
متاسفانه در آیتورز گزینهای برای افزایش بار وجود ندارد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بار اضافی و هزینه آن با خط هوایی تماس بگیرید. این اطلاعات معمولا در وبسایت خطوط هوایی موجود است.
در بسیاری از ایرلاین¬ها از مسافر خواسته می¬شود تا در صورت داشتن بار با شرایطی خاص،اطلاعات مورد نظر این بار را با خط هوایی مورد نظر به اشتراک بگذارد؛لازم است که ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) و و وزن بسته را اعلام کنید. معمولا خط هوایی پس از چند ساعت جواب ایمیل شما را ارسال میکند. هزینه این قبیل بارها به خود ایرلاین پرداخت میشود. بارهای ویژه شامل مواردی مثل لوازم اسکی، گلف، سلاح و آلات موسیقی هستند. لطفا دقت داشتهباشید که نمیتوان بارهای بزرگ را در هواپیماهای کوچک جای داد. برای بارهای ویژه، آیتورز، فقط میتواند درخواستی برای خط هوایی ارسال نماید؛ تا زمانی که خط هوایی، تاییدیه را صادر نکرده است، درخواست پذیرفته شده محسوب نمی¬شود.
برای کسب اطلاعات در مورد به همراهداشتن مایعات، دارو، غذای کودک و غذاهای رژیمی خاص باید به وبسایت خط هوایی مراجعهکنید. باری که مورد بازرسی قرارگرفته، شامل محدودیتهای قیدشده نمیشود.
طبق قانون کشورهای اروپایی در برخی از موارد، خط هوایی خسارت تاخیر، کنسل شدن، و جلوگیری از سوارشدن مسافر به هواپیما را پرداخت یا کل پول را باز میگرداند. این اطلاعات معمولا در فرودگاههای اروپایی به مسافران داده شده، و یا در وبسایت خط هوایی وجود دارد. جبران این خسارت برعهده خط هوایی است.